بلاگ دکور دیواردکور دیوار

انواع کاغذ دیواری (کاغذی – مخملی – قابل شستشو PVC – نانو – سه بعدی – الیاف طبیعی)

انواع کاغذ دیواری که در منزل و دکوراسیون استفاده میشود؟

 کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک و غیر قابل شستشو است. با چسب مخصوص کاغذ دیواری به دیوار می چسبد و مدت 1 تا 2 سال دوام دارد. کاغذدیواری کاغذی به راحتی پاره می شود. به همین دلیل هنگام جابجا کردن مبلمان منزل باید دقت کرد تا پارگی پیش نیاید. تنها مزیت آن به انواع دیگر کاغذ دیواری قیمت ارزان آن است.

 کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش است. به سختی پاره می شود و پس از نصب به دیوار تا 5 سال دوام دارد. کاغذ دیواری های پی وی سی (PVC) در ابعاد کوچک 5 مترمربع و بزرگ 16 مترمربع در بازار وجود دارد. در مقاله کاغذ دیواری قابل شستشو به تفصیل درباره آن توضیح داده شده است.

 کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی نانو ساخته می شوند، علاوه بر ویژگی های کاغذدیواری های PVC ویژگی های مثبت دیگری دارند. به دلیل تکنولوژی خاصی که در ساخت آنها به کار رفته است، ضد دوده و کثیفی هستند، پاره نمی شوند، ضد حساسیت هستند، در برابر تابش آفتاب مقاومند و عایق صدا و گرما هستند.

 کاغذ دیواری مخملی

در کاغذ دیواری مخملی تکه های نقش و نگار از جنس مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی به کار رفته است. این نوع کاغذ دیواری زیبایی خاص خود را دارد و البته قیمت بالاتری نسبت به کاغذ دیواری های معمولی دارد. طرح های کاغذ دیواری های مخملی معمولا کلاسیک است و رنگ های تیره دارد. در مقاله کاغذ دیواری مخملی مفصلا درباره این نوع کاغذ دیواری توضیح داده شده است.

 کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری های قابل شستشو، کاغذ دیواری سه بعدی است. کاغذ دیواری های سه بعدی از فاصله چند متری کاملا برجسته به نظر می آیند. در مقاله کاغذ دیواری سه بعدی بیشتر درباره این کاغذ دیواری بخوانید.

 کاغذ دیواری الیاف طبیعی

یکی از انواع کاغذ دیواری که قیمت بالایی دارد و بسیار کمیاب است، کاغذ دیواری با الیاف طبیعی است. این کاغذ دیواری با چوب طبیعی ساخته می شود و تمام ویژگی های کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارد و بعلاوه سازگار با طبیعت است. مقاله کاغذ دیواری الیاف طبیعی را بخوانید با نمونه های آن آشنا شوید.
منبع: arovaco.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا