بلاگ دکوراسیون و بازسازی

فایبر سمنت تبریز | فروش و اجرای فایبر سمنت برد در تبریز و شمالغرب، انواع پانل فایبر سمنت و بلوک سیمانی (الیاف دار) ؛ اجرای نمای فایبر سمنت در تبریز و نمای (پانل) سیمانی ساختمان؛ نمایندگی فروش فایبر سمنت برد تبریز

فایبر سمنت برد تبریز

اجرا و فروش فایبر سیمنت برد در تبریز
(فروش و اجرای صفحات سیمانی الیاف دار)

 

نصب و فروش پانل و صفحات سیمانی و یا پانل و صفحه بتونی
اجرای نمای ساختمان با فایبر سیمنت برد
اجرای پانلهای مخصوص نما و داخل سیمانی – دیوارهای کاذب

اجرای نمای فایبر سمنت برد در تبریز و شمالغرب ایران

قیمت مناسب فروش فایبر سمنت بورد (صفحات سیمانی الیاف دار)

انواع فایبر سمنت طرح چوب و بلوک های سیمانی و بتونی

*** آماده ارائه خدمات به فروشگاه های تمامی شهرستان ها ***
نمایندگی شمالغرب – تبریز و سایر شهرها

 

محصولات فایبر سمنت در تبریز و ایران

  • (دی پی – DP)
  • فایبر سمنت ساده
  • فایبر سمنت طرح چوب
  • فایبر سمنت دکوراتیو
  • تایل سقفی، قرنیز، بتونه

فهرست

اجرای فایبر سمنت برد در تبریز

فروش فایبر سمنت در تبریز

قیمت فایبر سمنت برد در تبریز

نمایندگی فروش فایبر سمنت برد تبریز


معرفی فایبر سمنت برد

امروزه با گسترش تکنولوژیهای ساخت، استفاده از مصالح پیش ساخته، با توجه به امکان کنترل کیفیت بیشتر و سرعت اجرای بالا، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از این مصالح پیش ساخته که برای استفاده در پوشش های داخلی و نما مورد استفاده قرار می گیرد، پانل سیمانی الیاف دار یا فایبر سمنت برد (Fiber Cement Board) می باشد.

با توجه به مقاومت خمشی قابل توجه پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی و پوشش سقف و کف ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.

(https://baverce.com/)

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

فایبر سمنت برد چیست ؟

فایبر سمنت نسل جدیدی از مصالح ساختمانی متشکل از سیمان، الیاف طبیعی یا مصنوعی – به استثنای آزبست – و در بعضی موارد سیلیس، آهک و دیگر افزودنی ها برای افزایش مقاومت های مکانیکی و شیمیایی است. این محصول به صورت ورقه ای، نواری و تایلی تولید و کاربردهای بسیار متنوع در صنعت ساختمان دارد. در فرهنگ ساخت و ساز در کشور برای این محصول از عناوینی چون ” تخته سیمانی الیافی” ، “پانل سیمانی الیاف دار”، “ورق سیمانی الیاف دار” و “سمنت برد” استفاده می شود.

ویژگی های منحصر به فرد فایبر سمنت از جمله مقاومت در برابر رطوبت ، حریق، ضربه، حشرات و مواد شیمیایی، عدم ایجاد آلودگی های زیست محیطی، عدم وجود آزبست، دوام بالا در تغییرات آب و هوایی موجب کاربردهای بسیار متنوع در صنعت ساختمان شده است.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

از دیگر مشخصات فایبر سمنت می توان به سهولت و سرعت در نصب، انطباق کامل با سیستم های سنتی و مدرن اجرا از جمله در سیستم های ساخت و ساز خشک، امکان رنگ در نمای داخلی و خارجی، امکان نصب کاشی، سرامیک، آجر، سفال نما، سنگ، کاغذ دیواری و پوشش های سلولزی نام برد.

شاید یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبر سمنت قیمت بسیار مناسب آن بالاخص در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح باشد.

idehnogroup.com

مزایای فایبر سمنت برد

در ادامه به برخی از ویژگی های فایبر سمنت (صفحات سیمانی الیاف دار) در ساختمان سازی اشاره می کنیم:

  • فایبر سمنت برد دارای گارانتی تضمین کیفیت از بیمه ایران
  • فایبر سمنت برد دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
  • فایبر سمنت برد جزء فن آوریهای معرفی شده از وزارت مسکن و شهرسازی
  • وزن فوق العاده سبک فایبر سمنت برد در ساختمان
  • اجرای سریع و آسان فایبر سمنت برد
  • قابلیت و سهولت در رنگ پذیری فایبر سمنت برد
  • نمای فایبر سمنت برد مناسب جهت اجرای ساختمانهای بلند
  • حذف گچ و خاک و گچ کاری با اجرای فایبر سمنت برد
  • مقاوم در برابر آب، رطوبت، ضربه، آتش، موریانه و اشعه ماوراء بنفش (UV)با اجرای فایبر سمنت برد
  • امکان سهولت اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی در مصرف انرژی) با اجرای فایبر سمنت برد
  • ایجاد ساخت و ساز خشک بدون نیاز به ملات با اجرای فایبر سمنت برد
  • فایبر سمنت برد فاقد آزبست و مواد مضر برای سلامت(سازگار با محیط زیست)
  • فایبر سمنت برد دارای استانداردهای معتبر بین المللی
  • عدم وجود نخاله ساختمانی و آوار با اجرا فایبر سمنت برد
  • امکان سهولت اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی با اجرای فایبر سمنت برد
  • امکان توسعه بنا بصورت اضافه اشکوب با اجرای سمنت برد
  • قابلیت افزایش سطح زیربنا با اجرای فایبر سمنت
  • فایبر سمنت برد قابل اجرا در سازه هایی با اسکلت فلزی سبک (LSF)
  • سهولت تعمیر و نگهداری با اجرای فایبر سمنت بورد

وجود محصولات متنوع فایبر سمنت برد برای قسمتهای مختلف ساختمان
(داخل و خارج ساختمان)

موارد استفاده از فایبر سمنت برد

1- پوشش داخلی ساختمان

الف) پوشش دیوار داخلی

فایبرسمنت برد ها با چگالی تا 1600 کیلوگرم بر متر مکعب در فضای داخلی ساختمان و به عنوان پوشش استفاده می شوند . با توجه به مقاومت این محصول در برابر ضربه و خواص مکانیکی مناسب، می توان از آن در دیوارهای داخلی مکان های پر تردد و شلوغ استفاده نمود.

ب) پوشش دکوراتیو

با توجه به تنوع طرح و رنگ در محصولات فایبر سمنت بورد می توان از آنها به عنوان دیوارهای دکور و یا پوشش های نهایی (بدون استفاده از رنگ) در مکان های مسکونی و تجاری، اداری استفاده نمود.

ج) زیرسازی کاشی و سرامیک در سرویسهای بهداشتی، استخرها و فضاهی بسیار مرطوب

با توجه به مقاومت بالای فایبر سمنت بورد در برابر رطوبت و همچنین چسبندگی بالا به ملاتهای ساختمانی و چسب های کاشی به سادگی می توان از آن به عنوان پوشش دیوارهای Drywall در اینگونه فضا ها استفاده نمود .

د) فایبر سمنت برد به عنوان سقف کاذب

در کلیه فضا های اداری، تجاری و مسکونی و همچنین فضا های بسیار مرطوب مانند استخرها و فضاهایی که امکان تماس با رطوبت و یا بخار بالا وجود دارد می توان از فایبر سمنت بورد به عنوان سقف کاذب به صورت تایل های 60 *60 و یا به صورت دکوراتیو استفاده نمود .

(https://baverce.com/)

پانل سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد)

پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) صفحات پیش ساخته سیمانی هستند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است. الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می‌کند.

با توجه به مقاومت خمشی قابل توجه پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد)، دارای عملکردی بسیار عالی در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی و پوشش سقف و کف ساختمانها هستند .

سمنت پلاست در ایران جزو مصالح نوین به شمار می‌آید که از شکل دهی بتن مخصوصی متشکل از سیمان سفید، پودر سنگ، ماسه، افزودنی های بتن (رزین پلی استر و هاردنر) و همچنین پیگمنت های رنگی حاصل می‌گردد. در واقع سمنت پلاست آمیزه ایی از بتن و پلیمر میباشد که ترکیبات رنگی بسیار زیبا همچون سنگ های طبیعی را در خود جای داده است .

پنل های سیمانی الیاف دار مقاومت بالائی در مقابل آتش سوزی داشته و عایق های صوتی و حرارتی و همچنین عایق رطوبتی مناسبی هستند. این پنل ها درمقایسه با کلیه محصولات مشابه، مقاومت بیشتری در برابر جذب و عبور رطوبت از خود نشان می‌دهند .اگرچه در حالت غوطه وری، آب زیادی به خود جذب می‌کنند و مقاومت خمشی آن ها کاهش پیدا می‌کند، اما بعد از خشک شدن بدون تغییر در ابعاد، مقاومت خمشی اولیه را بدست می‌آورند. استفاده از این محصول می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی در ساختمان ها داشته باشد

پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) در مقابل اشعه خورشید و همچنین شرایط سخت جوی (دمای بالا و بخصوص دمای زیر صفر) دوام بسیار بالایی دارند. همین امر باعث شده است که برای استفاده از آن در پوشش نمای ساختمان، مانند محصولات مشابه از جمله سیستم درای وال، محدودیتی بوجود نیاید.
با توجه به اینکه پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد – Fiber Cement Board) سطح بسیار صافی دارند، بعد از نصب می‌توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPL بر روی سطح آن نمود.

پانل های سیمانی ایستا (فایبر سمنت بورد) دوستدار محیط زیست بوده و عاری از هرگونه آزبست و مواد مضر برای محیط زیست می‌باشند و در برابر حشرات موذی نظیر موش و قارچ نیز مقاوم هستند .

(https://noyanshimi.com/)

شرکت دورمان بتن تبریز نمایندگی رسمی شرکت سیمان پارت در شمالغرب

اولین و تنها تولید کننده فایبر سمنت در ایران

محصولات فایبر سمنت در تبریز

  • (دی پی – DP)
  • فایبرسمنت ساده
  • فایبرسمنت طرح چوب
  • فایبرسمنت دکوراتیو
  • تایل سقفی، قرنیز، بتونه

معرفی سیستم دیوار فایبر سمنت برد

دیوار فایبر سمنت برد در جهت حل مشکلات دیوار های سنتی و تکمیل سیستم دیوارهای درای وال طراحی شده است. این سیستم ضمن بهره مندی از مزیت احداث سریع و اتصال مکانیکی به ساختمان و سازه، از استحکام بالاتری نسبت به سیستم های مشابه نصب خشک برخوردار بوده و معایبی چون ایجاد صدای توخالی، عدم امنیت، نفوذ حشره در فضای خالی دیوار و … را مرتفع می سازد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

دیوار فایبر سمنت برد متشکل از استاد رانرهای گالوانیزه است که توسط هیلتی یا پیچ به سقف و کف ساختمان متصل و پس از جایگذاری تاسیسات مکانیکی و برقی، دو طرف دیوار توسط صفحات فایبر سمنت بورد پوشیده می شود. پس از اتمام عملیات نصب فایبر سمنت بورد ها، بتن سبک با ترکیب سیمان، گرانول پلی استایرن و مواد افزودنی به داخل دیوار تزریق می گردد و در پایان درز بین پانل های فایبر سمنت بورد، توسط بتونه و نوار درزگیری پوشیده شده و حاصل کار دیواری با کیفیت سطح بسیار مطلوب آماده رنگ و یا هر پرداخت دیگری خواهد بود.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اجرا و نصب صفحات سیمانی الیاف دار (اجرای فایبر سمنت برد)

با توجه به نحوه استفاده از فایبر سمنت برد که به صورت پوششی یا درای وال مورد استفاده قرار می گیرد و در قسمت های پیشین به طور کامل تشریح شد نحوه اجرای سمنت برد به صورت زیر می باشد:

اجرای سیستم دیوار خشک (درای وال)

در این سیستم به دلیل پایین بودن سختی درون صفحه ای در صورت اجرای آن به عنوان دیوار میان قاب عملکرد لرزه ای ساختمان دستخوش تغییرات عمده نخواهد شد. سیستم دیوار های خشک متشکل از اعضای افقی و عمودی از نوع ورق های فولادی سرد نورد شده میباشد.

اعضای افقی (رانر ها) توسط پیچ یا میخ هیلتی در دو تراز یکی از روی کف سازه ای و دیگری بر روی سقف نصب شده و سپس اعضای قائم (استاد ها) به فواصل استاندارد بسته به نوع دیوار و کاربری ساختمان بر روی رانرها جایگذاری میگردند.

در سازه بندی دیوار، استادها در داخل رانرها جای بازی دارند و به هم پیچ نمی شوند، و نحوه اتصال آنها از طریق پیچ زدن پانل های فایبر سمنت برد میباشد که این نحوه اتصال انعطاف پذیر فایبر سمنت برد ها به استاد و رانر باعث کاهش نیروی زلزله شده و در هنگام وقوع زلزله هیچگونه فشار اضافی و نیروی متقابل به سازه ساختمان وارد نمیشود و خللی در رفتار لرزه ای سازه ایجاد نمی نماید.

پس از تکمیل سازه بندی صفحات فایبر سمنت برد ایوانیت باورس بر روی سازه بندی توسط پیچ نصب میشوند در صورت نیاز مابین صفحات فایبر سمنت برد از مصالح عایق مانند پشم سنگ، پشم شیشه و یا پلی استایرن استفاده خواهد شد.

(baverce.com/)

اجرای نمای سمنت برد (سمنت برد بر روی نما)

1- زیر سازی فلزی

اجرای المانهای عمودی (وال پست) از قوطی 80*40 : به جهت اینکه در اغلب پروژه های ساختمانی دیوارهای پیرامونی از مصالح سبک ساخته می‌شوند و تنها نقاط اتصال سازه ی نما تیرهای طبقات می‌باشد، جهت تامین اتصال المانهای افقی در سرتاسر نما از وال پست استفاده می‌شود و چون بار تمام نما به این سازه منتقل می‌گردد، از قوطی 80*40 و یا بنا بر محاسابت طراح پروژه از المان مناسب استفاده می‌گردد .

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اجرای المانهای افقی (کمر کش) از قوطی 40*40 : به جهت اینکه پروفیل های گالوانیزه ی M و V به صورت عمودی اجرا می‌شوند بایستی عناصر افقی از قوطی 40 * 40 به فواصل عمودی حداکثر 150 سانتی متر بر روی وال پست ها اجرا گردد. لازم به ذکر است که اجرا ی کمر کش افقی به صورت رو گذر به هر چه تراز بودن زیر سازی کمک خواهد نمود .

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

2. زیر سازی گالوانیزه

پروفیل گالوانیزهM : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می‌شود و برای کنترل تغییرات ابعادی پنل های سیمانی که بر اثر تغییرات دما و رطوبت پدید می‌آیند، استفاده می‌گردد. این پروفیل در محل قرا گرفت دو پنل سمنت برد در کنار هم استفاده میگردد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

در صورت استفاده از این پروفیل، درز بین پنل های سیمانی به صورت نمایان باقی خواهد ماند که برای پوشش این درز، می‌توان از پروفیل گالوانیزه A استفاده نمود. این پروفیل از قسمت وسط و تنها با یک پیچ به زیر سازی فلزی متصل میگردد .

پروفیل گالوانیزه V : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می‌شود و همراه با پروفیل گالوانیزه M در زیرسازی نمای فایبرسمنت مدولار و سایدینگ استفاده می­شود. با توجه به اینکه قیمت این سازه به طور چشمگیری از پروفیل M کمتر است، استفاده از این پروفیل موجب کاهش هزینه زیرسازی خواهد شد. این پروفیل از دو طرف و توسط دو پیچ به زیر سازی فلزی متصل میگردد .

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

3- نصب سمنت برد

اجرای عایق ضد رطوبت (سیلر) در پشت پنل ها : صفحات سیمانی الیاف دار (سمنت برد) به لحاظ اینکه عمداتاً از سیمان ساخته شده اند ذاتاً با محیط مرطوب و آب سازگاری خوبی دارند، اما به دلیل وجود الیاف سلولزی در ترکیب آنها و خاصیت جذب آب بالای این مواد در هنگام اشباع شدن از رطوبت (چه مستقیم و چه به وسیله بخار و رطوبت موجود در هوا) منبسط و در هنگام خشک شدن منقبض می‌شوند و تنش های ناشی از این کاهش و افزایش طول بر روی محل اتصال (محل پیچها) نما را دچار مشکل خواهد نمود. برای جلوگیری از این موضوع در پشت پنل سیلر مخصوص استفاده شده و از روی پنل هم پرایمر و رنگ این وظیفه را انجام میدهند، تا جذب رطوبت به حداقل رسانده شود .

برش در ابعاد مشخص : برش فایبر سمنت بورد بایستی به وسیله دستگاه میز برش انجام شود تا از غیر گونیا شدن و ناصاف شدن محل برش جلوگیری گردد. از برش توسط دستگاه سنگ فرز خودداری گردد. تیغه های گراینت بر جهت برش این محصول مناسب بوده و از صفحات دیگر برای برش نمی توان استفاده کرد .

نکات ایمنی در هنگام برش : فایبر سمنت برد حاوی سیلیس. تحقیقات پزشکی نشان میدهد که این مواد می‌تواند در صورت استنشاق بلند مدت باعث ایجاد مشکلات تنفسی در برشکاران شود. لذا به منظور حفظ سلامت و جلوگیر از بروز مشکلات یاد شده، رعایت موارد زیر تو صیه میشود.

  • برش پنل ها را در محیطی باز و یا در محلی که امکان گردش هوا وجود دارد انجام دهید.
  • سعی کنید در هنگام برش و نصب حتما از ماسک مخصوص گرد و غبار و عینک محافظ استفاده نمائید.
  • هنگام برش در جهت عکس انتشار گرد و غبار باستید.
  • در صورت امکان از اره های متصل به مکنده که کاملا از انتشار گردو غبار ناشی از برش جلوگیری میکنند استفاده نمائید.

لزوم اجرای موارد فوق تنها در هنگام برش و نصب پنل هاست و در زمان جابجایی نیازی به رعایت موارد ایمنی ندارید .


فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزفروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اجرای سمنت برد و پروفیل گالوانیزه A به عنوان بند افقی و عمودی


فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزفروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

فایبر سمنت طرح چوب

اجرای سمنت برد طرح چوب به صورت کرکره ایی (Siding )

انواع دیگر اجرای فایبر سمنت برد

  • اجرای سمنت برد طرح چوب به صورت تخت با بند گالوانیزه (پروفیل A )
  • اجرای سمنت برد طرح سنگ با بند 5 سانتی
  • اجرا سمنت برد ساده با بند گالوانیزه A در گوشه خارجی 90 درجه
  • اجرای سمنت برد طرح چوب کرکره ایی در گوشه خارجی 90 درجه به صورت بدون قاب
  • اجرای سمنت برد طرح چوب کرکره ایی در گوشه خارجی 90 درجه به صورت قاب دار
  • اجرای سمنت برد ساده با پروفیل گالوانیزه A به عنوان بند در محل بازشو پنجره
  • اجرای سمنت برد طرح چوب کرکره ایی در محل بازشو پنجره
  • اجرای سمنت برد طرح چوب تخت بند دار در محل بازشو پنجره

(khoshkehchin.com)

اجرای نمای فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد در تبریز
(تأمین کننده مصالح و مجری نمای فایبر سمنت برد در تبریز و شمالغرب)

1- اجرای درال وال سمنت

موارد استفاده درای وال سمنت یا دیوار پانل سیمانی در سیستم های ساخت و ساز خشک در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان و بیشتر در قسمتهایی است که در معرض رطوبت میباشند مثل سرویس های بهداشتی،آشپزخانه و… که در این دیوارها از پانل های سیمانی که کاملا در برابر رطوبت مقاوم است استفاده میگردد. همچنین در دیوارهای خارجی به جای استفاده از مصالح قدیمی و سنتی میتوان از پانل سیمانی استفاده کرد که در این حالت دیوار خارجی و نما همزمان ایجاد میگردد که از این حیث در وقت و هزینه صرفه جویی میگردد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

در اجرای دیوار خارجی به این روش ابتدا محل دیوار با پروفیل های گالوانیزه استاد و رانر و در مواردی با قوطی کشی آهنی زیرسازی شده سپس طرف بیرونی دیوار ورق فایبر سمنت ساده و یا طرح چوب نصب میگردد و سمت داخلی دیوار نیز پانل گچی نصب می‌شود.

در دیوارهای پیرامونی آسانسورها و پارکینگ ها و همچنین جهت کاور نمودن تیرها و ستون ها میتوان از فایبر سمنت برد بعنوان مصالح نهایی استفاده نمود و تنها با رنگ آمیزی بعنوان پوشش نهایی میتوان جلوه ای زیبا به دیوار فایبر سمنت برد بخشید که این امر موجب حذف مصالحی همچون سنگ، کاشی، سرامیک، گچ و… از دیوار میگردد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

2- اجرای سقف کاذب فایبر سمنت برد

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

موارد استفاده سقف کاذب فایبر سمنت برد یا به عبارتی سقف کاذب پانل سیمانی در سقف هایی که در معرض رطوبت شدید قرار دارند مثل استخرها و شهرهای ساحلی و یا در سقف های کاذبی که به هر دلیل استفاده از مصالح گچی، PCV، آلومینیومی و … امکان پذیر نمی باشد کاربرد دارند. بعنوان مثال در سقف های کاذبی که تاسیسات مکانیکی از پشت آن عبور میکند و امکان نشت آب وجود دارد سقف کاذب فایبر سمنت به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت گزینه بسیار مناسبی است.

همچنین در مواردی که علاوه بر ضد آب بودن از لحاظ زیبایی نیز مصالح خاصی جهت اجرای سقف کاذب مد نظر باشد پانل ها و یا تایل های طرح چوب فایبر سمنت که به دلیل وجود برجستگی های طرح چوب کاملا حس چوب را به انسان القا میکند انتخاب خوبی خواهد بود.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

3- اجرای نمای فایبر سمنت برد

نحوه اجرای نمای فایبر سمنت برد:

در صورتی که دیوار خارجی با مصالح بنایی اجرا شده باشد و ما بخواهیم روی آن نمای فایبر سمنت اجرا کنیم ابتدا در تراز طبقات دستک هایی از اسکلت ساختمان گرفته میشود که عموماً از قوطی آهنی 80*40 استفاده میشود. سپس المان های افقی با استفاده از قوطی های آهنی به ابعاد مقطع 40*40 میلیمتر در تراز طبقات نصب میشود. برای این کار حتما از ریسمان و یا تراز لیزری استفاده گردد که المانهای افقی کاملا تراز و همه در یک صفحه باشند.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

باید توجه داشت که فاصله عمودی بین این المان ها از 150 سانتیمتر بیشتر نشود که برای انجام این کار باید قوطی های افقی دیگری بین تراز طبقات نصب گردد. پس از آنکه المان های افقی با قوطی های آهنی فریم بندی شد با استفاده از پروفیل های گالوانیزه M و V که به صورت عمودی روی قوطی ها پیچ میشود زیرسازی نمای فایبر سمنت تکمیل میگردد. باید توجه داشت که فاصله بین پروفیل های گالوانیزه نباید از 60 سانتیمتر بیشتر شود.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

کاربرد پروفیل M به دلیل اینکه سطح مقطع بیشتری دارد در قسمتهایی است که درز وجود دارد یعنی در محل هایی که دو ورق فایبر سمنت به هم میرسند برای اینکه سطح مقطع کافی برای پیچ کردن هر دو ورق فراهم شود از پروفیل M استفاده میشود و در قسمتهایی که نیازی به استفاده از پروفیل M نیست به دلیل ارزانتر بودن از پروفیل V استفاده کنیم.

در اجرای زیرسازی نمای فایبر سمنت برد باید به این نکه توجه داشت که در کنج ها و شکستگی ها و پیرامون بازشوها و ابتدا و انتهای کار حتما پروفیل های زیرسازی وجود داشته باشد زیرا ابتدا و انتهای ورقهای فایبر سمنت نباید آزاد بماند و حتماً باید به زیرسازی پیچ شود.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

پس از اجرای کامل زیرسازی، ورق های فایبر سمنت توسط پیچ های سرمته بالدار به پروفیل های گالوانیز پیچ میشوند. کاربرد پروفیل گالوانیزه A در محل درزهاست این پروفیل به دلیل داشتن شکل هندسی خاص جهت زیبایی و آب بند نمودن درزها استفاده میگردد.

در ادامه برای آب بند نمودن کامل درزها از چسب پلی یورتان (PU) بعنوان بتونه الاستیک استفاده میگردد. این چسب با دستگاه مخصوص (گان) جهت درزگیری و آب بندی بین ورق های فایبر سمنت اجرا میگردد. پس از اجرای زیرسازی،نصب ورق فایبر سمنت و درزگیری نوبت به رنگ آمیزی میرسد. نقاشی و رنگ پوشش نهایی نمای فایبر سمنت می‌باشد.

انتخاب رنگ با کیفیت با برندهای معتبر در ماندگاری و دوام نمای فایبر سمنت بسیار موثر است. نوع رنگ مناسب برای نمای فایبر سمنت رنگ های اکریلیک پایه آب هستند.

اگر دیوارهای خارجی ساختمان بصورت درای وال اجرا می‌شوند و اینکه نما با دیوار خارجی همزمان اجرا می‌شود جهت آشنایی با نحوه اجرای آن به مطلب گفته مراجعه فرمایید.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اجرای نمای فایبر سمنت طرح چوب


در خصوص اینکه ” چرا نمای فایبر سمنت برد اجرا کنیم؟؟؟ “

چند سؤال اساسی به همراه پاسخ آن جهت استفاده علاقه مندان در زیر به اختصار آورده شده است:

سؤال 1) آیا اجرای نمای فایبر سمنت برد از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر نماها از جمله نمای کامپوزیت، نمای سنگ، نمای آجر، نمای ترمو وود و … مقرون به صرفه است؟
جواب: بله

سؤال 2) آیا در نمای فایبر سمنت برد از ملات استفاده میشود؟
جواب: خیر نمای فایبر سمنت به صورت خشک اجرا میگردد.

سؤال 3) آیا مانند نمای سنگی که در مواردی سنگ از نما جدا و بر سر عابرین فرو میریزد در نمای فایبر سمنت برد نیز این احتمال وجود دارد؟
جواب: خیر به دلیل اینکه ورق های فایبر سمنت به زیرسازی پیچ میشوند هرگز از نما جدا نمیشوند.

سؤال 4) آیا نمای فایبر سمنت برد از مقاومت و دوام کافی در برابر گرما و سرمای شدید و تابش مستقیم نور خورشید برخوردار است؟
جواب: بله فایبر سمنت برد در مقابل عوامل جوی و ذوب و یخبندان متوالی و تابش مستقیم خورشید کاملا مقاوم است.

سؤال 5) آیا نمای فایبر سمنت برد برای مناطق بسیار مرطوب مانند شهرهای ساحلی مناسب است؟
جواب: بله فایبر سمنت برد به دلیل جذب آب پایین دارای مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی بوده و برای تمامی مناطق با هر گونه شرایط آب و هوایی مناسب است.

سوال 6) آیا اجرای نمای فایبر سمنت برد بصورت ترکیبی با سایر نماها همچون نمای ترمو وود، نمای آجر، نمای، کامپوزیت، نمای چوب، نمای سنگی و … قابل استفاده است؟
جواب: بله نمای فایبر سمنت برد را میتوان بصورت ترکیبی با سایر نماها اجرا نمود.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

سؤال 7) آیا نمای فایبر سمنت طرح چوب نیز همانند نمای ترمو وود باید هراز چند سال مجددا فراوری شود؟
جواب: خیر نمای فایبر سمنت برد نیاز به فرآوری ندارد.

سؤال 8) آیا نمای فایبر سمنت برد طرح چوب در مقایسه با نمای ترمو وود از مزیت قابل توجهی برخوردار است؟
جواب: بله نمای فایبر سمنت برد در مقابل آب، آتش و حشرات مقاوم است و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر است.

سؤال 9) آیا ورق های فایبر سمنت جهت استفاده در نما از تنوع در طرح و ابعاد برخوردار است؟
جواب: بله فایبر سمنت برد در ابعاد و ضخامتهای مختلف و در طرح های مختلف از جمله طرح چوب در نمای ساختمان کاربرد دارد.

سؤال 10) آیا فایبرسمنت برد بر روی سازه های LSF بعنوان نما قابل استفاده است؟
جواب: بله در نمای اکثر سازه های LSF از فایبر سمنت برد یا همان پانل سیمانی الیاف دار استفاده میگردد.

سؤال 11) آیا اجرای نمای فایبر سمنت برد در برج ها و یا بطور کلی در ساختمانهای بلند مرتبه مجاز است؟
جواب: بله فایبر سمنت برد بدلیل داشتن خواص منحصر بفرد در نمای برج ها و ساختمانهای بلند مرتبه که استفده از سایر مصالح ممنون میباشد مجاز بوده قابل اجرا می‌باشد..

سؤاال 12) آیا نمای فایبر سمنت برد مورد تأیید شهرداری میباشد؟
جواب: بله

سؤال 13) آیا فایبر سمنت برد بر روی قوطی آهنی، چوب، بتن، LSF، گالوانیزه و … قابل نصب است؟
جواب: بله ولی بهترین زیرسازی برای نمای فایبر سمنت برد زیرسازی با پروفیل گالوانیزه است.

سؤال 14) آیا نمای فایبر سمنت برد در هنگام زلزله از ایمنی کافی برخوردار است؟
جواب: بله زیرا به دلیل اینکه نمای فایبر سمنت توسط زیرسازی فلزی به اسکلت ساختمان متصل میباشد در نتیجه با سازه ساختمان به صورت یکپارچه عمل نموده و ورق های فایبر سمنت از نما جدا نمیشود.

سؤال 15) آیا در در نمای فایبر سمنت طرح های اسلیمی و متناسب با معماری و فرهنگ ایرانی قابل اجرا میباشد؟
جواب: بله بدلیل اینکه ورق های فایبر سمنت برد قابل CNC و واترجت شدن میباشد در نتیجه انواع طرح ها و نقوش اسلیمی بر روی آن قابل اجرا است.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

فایبر سمنت برد

(پانل سیمانی الیاف دار)

همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران صنعت ساختمان، نیاز به مصالحی به شکل صفحه می­باشد، در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تاًمین بوده است، که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی، گچی، پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود.لیکن هریک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل آتش دارند.

یکی از مصالحی که نیاز همیشگی صنعت ساختمان سازی بوده محصولاتی به شکل صفحه ای بوده است که در گذشته مصالح صفحه ای به شکل پانل گچی، پانل سیمانی، پانل چوبی، صفحات پلاستیکی و صفحات فلزی تولید و در صنعت ساختمان به کار گرفته شده است. این محصولات صفحه ای هرکدام دارای معایبی همچون ضعف در برابر آتش بوده اند. از این رو تولید صفحات سیمانی در سال 1980 میلادی آغاز گردید که این پانل های سیمانی به دلیل اینکه با الیاف آزبست که شکننده و سرطان زا است مسلح شده بودند بازار چندانی پیدا نکرد و خیلی زود از چرخه تولید خارج شد.

با پیشرفت علم و فناوری ورق های سیمانی با الیاف مختلفی مانند چوب و غیره مسلح گردید. بعد از سال 1980 ورق های سیمانی با الیاف سلولزی مسلح گردید که با نام تجاری FIBER CEMENT BOARD تولید و وارد چرخه بازار گردید. آزمایشات متعددی روی آن انجام گرفت که نتایج مثبت آن فایبر سمنت برد را از سایر صفحات سیمانی تولید شده قبلی متمایز نمود. در این خصوص استاندارهای بین المللی معتبری نیز تدوین گردید. مزایای بسیار زیاد فایبر سمنت برد مورد استقبال فعالات صنعت ساختمان قرار گرفت و کاربرد آن در ساختمان روز به روز بیشتر گردید.

صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح موجود صفحه­ ای شکل برای پوشش انواع دیوار و کف بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می­گردد. این صفحات متشکل از سیمان مخصوص، الیاف سلولز و مواد افزودنی می­باشد که در دستگاه اتو­کلاو سخت می­شوند.

صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی (Dry wall cement) در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین به منظور پوشش در ساختما­ن­هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) است، برترین گزینه می­باشد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

نمای طرح چوب فایبر سمنت برد

ترکیب بی همتایی از فیبرهای طبیعی و سیلیکات می­باشد. این محصول توسط دستگاه اتوکلاو سخت گردیده که حاصل کار، طرحی بی نظیر به وجود می­آورد.

صفحات انعطاف پذیر همه کاره فایبر سمنت برد

به شما امکان طراحی برای پوشش دیوار های داخلی و خارجی را میدهد.همچنین راه حلی سودمند، سریع و پایداربرای طرح های مورد نظر شما می­باشد.

مجموعه سقفی فایبر سمنت برد

با بر شمردن مفهوم سبز، محصولات جدید و متنوعی را برای زیبایی سقف شما عرضه می­نماید. صفحات صاف فایبر سمنت بردغیر قابل احتراق بوده و کاربرد چند منظوره دارد. این صفحات انعطاف پذیر با ضخامت­های مختلف در مجموعه سقفی داخلی و خارج ساختمان به کار می­رود.

صفحات کف فایبر سمنت برد

با ضخامت 18 میلی متر، دارای کاربرد های متنوعی در ساختمان­های مسکونی و تجاری می­باشد.

نوار­های باریک فایبر سمنت برد

جایگزین ایده­ آل قرنیز

دکوراتیو فایبر سمنت برد

در طرحها و ابعاد در خواستی قابلیت برش با CNC

صفحات بام فایبر سمنت برد

ارائه زیبایی و عملکرد بلند مدت بدون صرف هزینه­ ی بالای نگهداری که در آب و هوای سرد و گرم به خوبی مقاومت می نماید. مدل­های سقفی به زیبایی چوب طبیعی در شکل های متنوع، منحنی، سه ­گوش و کلاسیک قابل دسترس می­باشد.

درای وال سمنت (Dry wall cement)

جایگزین مناسب دیوار ها و نمای سنتی اجرای همزمان دیوار خارجی با نما است.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

دیوار درای وال فایبر سمنت برد

عبارت است از دیوار خشک با پوشش صفحه سیمانی الیاف دار فاقد آزبست که می‌تواند برای دیوار داخلی و دیوار خارجی همراه با نما مورد استفاده قرار گیرد. در این دیوار نیازی به استفاده از مصالح سنتی نمی­ باشد.

اجزای تشکیل دهنده درای وال فایبر سمنت برد

  • پوشش نهایی خارجی
    • رنگ اکریلیک پایه آب
    • پوششهای بافت دار
  • پوشش خارجی
    • صفحه سیمانی الیاف دار فاقد آزبست Fiber cement board به منظور پوشش دیوار خارجی و نما به طور همزمان
  • زیر سازی
    • قوطی فولادی برای کمربندی به منظور اتصال استاد و رانر و ترازبندی سازه جهت دیوار خارجی و نماسازی
    • استاد و رانر
    • پیچ، چسب­ پلی­ یورتان و بتانه مخصوص درزگیری و آب بندی
  • عایق­ های حرارتی، صوتی، آب­ بند و بخار بند
  • عایق­ پلی یورتان
  • پشم سنگ
  • پلی استایرن
  • Water barrier (آب­ بند از بیرون با یک لایه یک طرفه مثل تای­ وک)
  • Vapor barrier (بخار بند از داخل با یک لایه نایلون معمولی)
  • پوشش داخلی
    • فایبر سمنت
    • صفحه گچی
    • رابیتس بعلاوه گچ پاششی
  • پوشش نهایی داخلی
    • رنگ اکریلیک پایه آب
    • رنگ پلاستیک، روغنی یا کاغذ دیواری

مزایای درای وال فایبر سمنت برد

1- سبک

وزن درای وال سمنت حدود ده برابر سبک تر از دیوار با مصالح سنتی می­باشد.

  • در مقایسه وزنی دیوار داخلی با ضخامت متوسط
  • در مقایسه متوسط وزنی دیوار خارجی با ضخامت متوسط

2- رعایت کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

با سیستم درای وال سمنت به طور کامل عایق حرارتی ایجاد می­شود.

  • مقایسه مقاومت حرارتی دیوار خارجی

فروش و اجرای فایبر سمنت برد مصالحی نوین در صنعت ساختمان

نمای کاملا دکوراتیو با محصولات مختلف فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد تبریز در راستای سبک سازی در صنعت ساختمان
آماده همکاری جهت فروش و اجرای فایبر سمنت برد در تبریز می‌باشد.

فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

فایبر سمنت دارای طرح های گوناگون از قبیل طرح چوب،طرح سنگ،طرح چرم و ساده می‌باشد که در ذیل به اختصار ذکر شده است:

Flexy Board : دارای طرح ساده و ضخامتهای مختلف است و دارای ابعاد 240*120 سانتی مترمی باشد که می‌توان در نقاط مختلف ساختمان و نمای بیرونی از ان استفاده کرد. ضخامت 4 و 6 میلیمتر ان معمولا برای سقف، ضخامت 8،10،12 معمولا برای دیوارها و از ضخامت 15 میلیمتر به بالای ان برای کف استفاده می‌گردد. عمدتا ضخامت 8 میلیمتر این محصول بصورت مدولار در نماسازی و دیوار درای وال استفاده میگردد.

طرح این محصول مانند چوب است وابعاد آن0.8*20*300 سانتیمتر می‌باشد که قابلیت استفاده برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان را دارد که در ویلا سازی و نماهای اسپورت استفاده بسیاری دارد، می‌توان با اجرای رنگ جذابیت های بیشتری برای نما ایجاد نمود.

پانلهای دکوراتیو دارای طرح چوب، سنگ و چرم است.

ابعاد این پانل ها 0.8*120*240 سانتیمتر می‌باشد که در دکورهای داخلی و نماهای ترکیبی در ساختمان استفاده میگردد این پانلها دارای زیبایی بسیاری می‌باشند که می‌تواند نمای متفاوتی ایجاد نماید.

Ceiling : این محصول با ابعاد0.4*60*120سانتیمتربرای ایجاد سقف کاذب به صورت تایلی استفاده فراوان دارد که شیارهای ایجاد شده روی تایلها ان می‌تواند با نورپردازی زیبایی بیشتری ایجاد کند.

Skirt – Classic : قرنیزهای فایبر سمنت به صورت الواری در ابعاد0.12*10*300سانتیمتر است که لبه های ابزار خورده آن و قابلیت رنگ پذیری این قرنیزها از مزیت این محصول است.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت اجرای فایبر سمنت برد با گروه فایبر سمنت تبریز تماس حاصل فرمائید.
فروش فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت تبریز, فایبر سمنت برد تبریز, اجرای فایبر سمنت تبریز | decoration-and-rebuilding-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

(idehnogroup.com) https://www.idehnogroup.com/fa/pages/226

(ogin.ir)

مزایای فایبر سمنت برد

  • مزایای صفحات سیمانی الیاف دار(فایبر سمنت برد)
  • دارای ضمانت تضمین کیفیت از شرکت دیوار پوشش
  • دارای تایید فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
  • وجود محصولات متنوع برای تمام قسمتهای ساختمان دیوار نما، دیوار داخلی، سقف، کف، سقف کاذب، بام
  • فوق العاده سبک، اجرای سریع و رنگ پذیری بالا
  • حذف مصالح سنتی از قبیل آجر سفال، بلوک پلاستر، گچکاری و….
  • عدم وجود نخاله ساختمانی و آوار
  • ایجاد ساخت و ساز خشک بدون نیاز به ملات
  • فاقد آزبست ومواد مضر برای سلامتی
  • مقاوم در برابر رطوبت، آتش، موریانه واشعه ماوراء بنفش(UV)
  • امکان توسعه بنا به صورت اشکوب و افزایش سطح زیر بنا سهولت دراجرای تاسیسات مکانیکی وبرق
  • قابل اجرا در سازه فلزی وبتی برای نما با زیرسازی استاد ورانر، پارتیشن بندی داخلی، سقف کاذب وقابل اجرا برای سازه های سبک فلزی LSF
  • صرف جوی در زمان اجرا ساختمان 40%

 

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا