بلاگ نقاشی ساختمانییدکوراسیون دکوروز

روانشناسی رنگ ها و تأثیر رنگ فضای پیرامون بر احساس ما ( رنگ شناسی)

رنگ شناسی و روان شناسی رنگها و تاثیر آن بر روحیات و زندگی ما

ابتدا نگاهی کوتاه به خصوصیات هر رنگ می پردازیم

رنگ سبز فیروزه ای بیانگر شفافیت فکر و اندیشه است .

رنگ آبی، چهره ای از واقعیت و پایداری و طبیعت ابدی را به نمایش می گذارد. هم چنین اندیشه ی بلند را القا می کند و فضا را آرام نگه می دارد. به طور کلی، دو رنگ آبی و فیروزه ای رنگ هایی معنوی هستند. رنگ آبی، در مجموع، رنگی است آرامش بخش و تفکر برانگیز .

اما رنگ قرمز متوسط در زمینه ی نارنجی، بیانگر محیطی است که دارای قدرت درونی است و زیر بنای دنیای مادی قرار می گیرد.

حال به بررسی تاثیر رنگ ها بر احساسات ما، می پردازیم:

در اتاق نشیمن، طیفی از رنگ های خاکستری تیره، سیاه و سفید، در کنار یکدیگر فضایی مناسب برای تفکر و سکوت به وجود آورده اند. گل های قرمز در کانون توجه قرار گرفه و نگاه را به سوی خود جلب می کنند. انواع سایه روشن خاکستری، از تیره گرفته تا متوسط، رنگ هایی طبیعی اند و همانند سنگ، استقامت و استواری را بیان می کنند . به همین دلیل رنگ خاکستری تداعی کننده ی آرامش و اطمینان است.

برای تأکید بر این حس می توان رنگ دومی را نیز در فضای یک اتاق وارد کرد. رنگ قرمز، معنای حرکت و قلب و زندگی را در خود نهفته دارد، یا صورتی متوسط که تداعی گر احساس پاکی و بی گناهی است. رنگ بنفش بیانگر دوستی و عشق است و طلایی علامت پایداری است و رنگ بنفش یاسی الهام بخش و باطنی است. ترکیب این رنگ با آبی و اندکی فیروزه ای در پوشش پارچه ای تخت خواب، منظره ای معنوی و ملیح به وجود آورده است. رنگ هایی که پایه ی طبیعی دارند، در کنار هم منظره ای بسیار خوب و دلنشین ایجاد می کنند؛ مانند بژ و قهوه ای

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا