بلاگ دکور دیواردکور دیوار

توصیه های مفید و کاربردی در نصب کاغذ دیواری

توصیه های کاربردی در نصب کاغذ دیواری

اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد . در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

1- کاغذ دیواری قدیمی

در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده ٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید ٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید ٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید .

2- دیوار و سقف

دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید . سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

3- چسب کاغذ دیواری

استفاده از چسب های مرغوب و بکارگیری غلظت مناسب چسب . چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند .

4- اجرا کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی

جهت اجرای کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود .

قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد .

منبع: kimiadecor.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا