بلاگ دکور دیواردکور دیوار

اجرا دیوارپوش مشابه با نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار

دیوارپوش شبیه به کاغذ دیواری

گاهی با گذر زمان احساس می کنید نیاز به ایجاد تغییری در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید تا بتوانید به وسیله آن حال و هوایی تازه را به خانه بیاورید، شاید علاقه مند باشید بعضی دیوارهای خانه را از حالت ساده و تک رنگ آن خارج کنید. اولین چیزی که به ذهنتان خواهد رسید یک کاغذ دیواری طرح دار زیباست. اما هزینه تهیه چنین کاغذ دیواریی حتی اگر خودتان مسئولیت نصب آن را بر عهده بگیرید، آنقدر زیاد است که شاید شما را از انجام این کار منصرف کند.

اما ایده‌ و راه حل مبتکرانه و خلاقانه وجود دارد: “یک غلتک رنگ که همان تاثیر کاغذ دیواری را بر روی دیوار ایجاد می‌کند”. ویدئوهای زیادی در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد که توسط تولید کننده های این غلتک ها ارائه شده است. این کار به نظر ساده می رسد و قطعا ساده‌تر از نصب کردن کاغذ دیواری است.

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که این کار آن‌قدرها هم ساده نیست. اما نحوه کار کردن با آن قابل آموزش است و می‌شود آن را به سرعت یاد گرفت. و پس از چندین بار عدم موفقیت در استفاده از شابلون غلتک می توانید به مرحله‌ای برسید که تصمیم بگیرید همه دیوارهای خانه، را با استفاده از این شیوه رنگ کنید. به نظر می رسد اصلا دلتان نمی‌خواهد از یک غلتک کوچک شکست بخورید. نتیجه نهایی این کار رضایت‌بخش خواهد بود و به تمام این تلاش‌ها می‌ارزد. اکنون وقت آن است که همه نکته‌ها و روش‌های استفاده از این شیوه را یاد بگیرید، می‌خواهد به شما کمک کند تا شما هم بتوانید از این شیوه به راحتی استفاده کنید. پس شما هم با استفاده از این مطلب و راهنمایی‌های دیگر دست به کار شده و به جای هزینه زیاد با هزینه‌ای اندک دیوارهای اتاق خود را ظاهری تازه‌ ببخشید.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز عکس بالا: در کشور رومانی، جایی که مردم از این غلتک‌ها به مدت یک قرن و شاید بیش‌تر به عنوان شیوه‌ای ارزان به جای کاغذ دیواری استفاده می‌کردند. برای این پروژه، طرح پرنده این غلتک‌ها انتخاب شده است که به نظر می‌رسید با توجه به تاریخی بودن خانه‌ انتخاب درست و کاملی است. با توجه به سبک کلی خانه و سلیقه شما این انتخاب می تواند حتی بسیار متفاوت باشد. فراموش نکنید لوله غلتک آن را نیز خریداری کنید.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

ایده

عکس بالا: ایده الهام گرفته شده از کاغذ دیواری کمپانی Farrow & Ball’s Wisteria Wallpaper بوده که در عکس بالا نمونه آن را مشاهده می‌کنید. البته هر رول این کاغذ دیواری حدود ۲۹۵ دلار قیمت دارد. قیمتی که با قیمت غلتک‌های طرح‌دار اصلا قابل مقایسه نیست.
کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

مواد و مصالح

عکس بالا: وسایلی که به آن‌ها نیاز دارید همان چیزهایی هستند که به طور معمول برای رنگ کردن به آن احتیاج است. تنها وسیله اضافه برای این پروژه، غلتک طرح‌دار و لوله آن است . البته استفاده از دستکش را فراموش نکنید، چراکه کار شما با آن خیلی راحت‌تر و تمیزتر انجام می‌شود.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

گام به گام

عکس بالا: اولین مرحله اضافه کردن رنگ به غلتک است. برای دیوارهای این اتاق رنگی شبیه رنگ بژ انتخاب شده است اما اگر خوب به آن دقت کنید که یک رنگ خاکستری غنی و گرم است. برای چارچوب‌ها رنگی انتخاب شده که ظاهری تخم‌مرغی دارد. خیلی مهم است که رنگی که انتخب می‌کنید باکفیت باشد.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

تا این‌جا که کارها خوب پیش رفته است. اکنون به مرحله سخت ماجرا می‌رسیم. ابتدا لوله و غلتک را سر هم کنید. شما در این مرحله باید مطمئن شوید که هم غلتک طرح‌دار و هم غلتک رنگ به هم چفت شده‌اند و در عین حال به راحتی روی سطح حرکت می‌کنند.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

شما باید غلتک رنگ را از رنگ نیز غنی کنید؛ خیلی مهم است که شما از یک رنگ مات هم برای رنگ پایه و هم طرح استفاده کنید تا طرح نهایی شما زیبا و شما باید غلتک رنگ را از رنگ نیز غنی کنید؛ خیلی مهم است که شما از یک رنگ مات هم برای رنگ پایه و هم طرح استفاده کنید تا طرح نهایی شما زیبا و یک‌دست شود.

ابتدا غلتک طرح‌دار را جدا کنید. مقداری از رنگ را داخل یک ظرف بزرگ گود بریزید و شروع کنید به رنگ‌دار کردن غلتک. سپس مقداری رنگ را به فوم فشرده روی غلتک رنگ اضافه کنید تا این فوم به خوبی رنگ بگیرد. سپس دستکش‌های خود را دست کنید. اکنون غلتک رنگ را برداشته و آن را داخل حفره‌های موجود وسیله رنگ قرار دهید. سپس غلتک طرح‌دار را در فضای بالایی غلتک رنگ قرار دهید. سپس روی کاغذ حرکت رنگ و غلتک‌ها را امتحان کنید. این کار را چند دقیقه انجام دهید تا رنگ‌های اضافه از روی غلتک‌ها خارج شوند. نکته: ارتفاع دیوار این اتاق ۷۰/۲ متر بود و متوجه شدند که پس از این‌که دو ردیف از طرح را روی دیوار اعمال کردند بعد از آن باید دوباره غلتک‌ها را به رنگ آغشته کنند. در غیر این صورت نتیجه نهایی کار شما ناهموار و ناصاف می‌شود.

اولین توصیه در این مرحله به شما این است که قبل از رنگ کردن دیوار تمرین کنید، تمرین کنید، و باز هم تمرین کنید. زیرا مشکل این است که در این مرحله غلتک روی دیوار سُر می‌خورد و رنگ روی دیوار به صورت لکه ایجاد می‌شود. پیشنهاد برای رفع این مشکل این است که حتی قبل از اضافه کردن لایه اصلی، بهتر است روی دیوارهای واقعی تمرین کنید. در این حالت شما بهتر می‌توانید غلتک‌ها را کنترل کنید و وقتی روی کار به خوبی مسلط شدید مرحله اصلی را آغاز می‌کنید.

کلیر کناره‌های غلتک‌هایش را با علامت‌های مثبت و منفی علامت‌گذاری کرده است تا شما با کمک این علائم بتوانید روند طرح‌های روی دیوار را به درستی حفظ کنید. برای این که طرح‌ها شما به درستی کنار هم به صورت ردیفی قرار بگیرند بهتر است هر ردیف را با یک علامت مشخص شروع کنید: مثبت، منفی، مثبت، منفی. سعی کنید سطح بالای دیوار را با یک علامت، مثبت یا منفی، هم تراز کنید (این کار باید به گونه‌ای صورت بگیرد که وقتی طرح‌ها روی دیوار قرار می‌گیرند جهت درستی داشته باشند. برای مثال در مورد طرح پرنده‌ها باید به صورت درست نه وارونه روی دیوار حک می‌شدند). غلتک‌ها را با کمی زاویه به سمت دیوار بگیرید و سپس از بالا به پایین آن را حرکت دهید (بهتر است چارچوب‌ها را از دیوار جدا کنید تا حاشیه‌های دیوار به خوبی رنگ بگیرند).

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

عکس بالا: نمونه‌ای از طرح‌های ایجاد شده روی دیوار اتاق. خوبی این شیوه این است که دیوار دارای بافتی یکنواخت می‌شود که این مسئله باعث می‌شود حالتی شبیه کاغذ دیواری‌های گران‌قیمت روی دیوار ایجاد شود.

وقتی می‌خواهید ردیف بعدی را رنگ کنید بهتر است با استفاده از علائم همان جهتی را انتخاب کنید که برای ردیف قبلی انتخاب کرده بودید. کلیر توصیه می‌کند که طرح‌ها کمی روی هم هم‌پوشانی داشته باشند. در واقع، اگر هنگام رنگ کردن یکی از ردیف‌ها دچار خطا شدید، بهتر است طرح‌ها را کمی بیش‌تر روی هم قرار دهید، در غیر این صورت فضاهای خالی بین ردیف‌ها ایجاد می‌شود و این مسئله ظاهر نهایی دیوارهای اتاق شما را کمی زشت می‌کند. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا کل دیوارها طرح‌دار شوند و حاشیه‌هایی که آن‌قدر بزرگ نیستند که غلتک‌ها به طور کامل روی آن قرار بگیرند را رها کنید. این قسمت‌های رنگ‌نشده را در انتهای کار می‌توان با استفاده از کاغذ و نوار چسب درست کرد.

آخرین توصیه: نقص‌ها و کمبودها را بپذیرید. این پروژه مناسب اتاق‌هایی است که ارتفاع کمی دارند و تعداد چارچوب‌ها در آن‌ها کم است.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

نتیجه نهایی کار. اتاق که اکنون روشن و زیبا است.

کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز
کاغذ دیواری و دیوارپوش, دیوارپوش | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اکنون نوبت به سوال پایانی رسیده است: آیا می‌توان از این تکنیک در کف خانه نیز استفاده کرد؟ قطعا. اما برای این کار چه رنگی انتخاب کنیم؟ نظر شما در این باره چیست؟

منبع: chidaneh.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا