بلاگ دکور دیواردکور دیوار

چگونگی و نحوه نصب کاغذ دیواری اتاق ها

نحوه نصب انواع کاغذ دیواری در اتاق

کاغذ دیواری درحالی که ظاهراً مورد توجه واقع نشده است ، در دهه های اخیر شهرت زیادی یافته است،روند گرایشات نشان میدهند که دیوارپوشها قابل بازگشت و تعویض هستند و مطمئناً گزینه های بسیار جذاب کاغذدیواری در مارکت ها برای انتخاب وجود دارند! اگر شما به این توصیۀ نجارها که می گویند”2بار اندازه گیری و یک بار بریدن ” عمل کنید، نصب صحیح کاغذ دیواری برای شما عمل چندان سختی نخواهد بود!

بررسی دیوار برای کاغذ دیواری

· اگر دیوارها در حال حاضر در وضعیت خوبی هستند،شما لازم نیست به بررسی جزئی بپردازید و لبه هارا با بتونه پر کنید و هر نوع ترک یا سوراخی را بپوشانید! اگر شما هر بتونه کاری یا شستشو و خشکشویی ای انجام دهید، آن مناطق را نقطۀ شروع قرار دهید. اگر شما کاغذدیواری قدیمی را برداشته اید، اطمینان حاصل کنید که هر پس مانده چسبیده ای را تمیز کرده اید.دیوارهای رنگ شده به تمیزکاری و پر کردن جاهای خراشیده شده نیاز دارند.

اگر رنگ خیلــــی براق است،با کاغذ سنباده روی آن کار کنید، لکه ها،چربی ها و چرک ها باید بوسیلۀ لکه بر ،معمولاً ازنوع لاک الکل کاملاً برطرف شوند .دیوار تازه و خشک شده باید بوسیلۀ خشک کن PVA بتونه بشود. تمام برآمدگی ها، ترک ها، ضربه ها و …. باید از روی دیوار برطرف بشوند.

محاسبه متراژ دیوار و درب و پنجره

· یک محاسبۀ دقیقی از طول چهارگوشه تمام دیوارها انجام دهید،برای درها و پنجره ها جایی کم نگذارید برای اینکه شما همیشه کاغذ بیشتری برای آن مناطق نیاز دارید و این برای ذخیرۀ هر کاغذ اضافه آمده برای تعمیرات و پروژه های اضافی دیگر به کار می آید. بیشتر رول های ساده کاغذ دیواری حدود 25 فوت مربع هستند.به یادداشته باشید که الگوهای بزرگ اضافی یا کاغذهای ظریف ممکن است باطله های زیادی تولید کنند پس در انجام محاسباتتان دقت کنید.

اما آسان ترین راه کدام است؟! یک نمودار دقیق از اتاق خود که شامل پنجره ها،درها ،بخاریها و … تهیه کنید و آن را به فروشندۀ کاغذ دیواری خود بدهید. آنها قادر خواهند بود بهترین توصیه را برای خرید مقدار کاغذ را به شما بدهند چراکه انواع زیادی از دیوارپوشها وجود دارند. از فروشنده سؤال کنید که مناسبترین چسب برای کاغذ چیست، مگر اینکه شما بخواهید از کاغذ چسبدار استفاده کنید.

شروع نصب کاغذ دیواری

· دست کم از گوشه هایی که کمتر در معرض دید که معمولاً پشت درها هستند شروع کنید . عرض کاغذ دیواری خود را اندازه بگیرید و از آن2/1 واحد کم کنید،برای اینکه شما می خواهید 2/1 واحد از اولین نوار را دور گوشه ها و کنج ها بپوشانید. از زمین تا سقف یک خط مستقیم رسم کنید. این خط برای چسباندن مستقیم نوارها بسیار اهمیت دارد. از سطح بالا و پائین خط را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مستقیم است(آن جملۀ معروف را به یاد داشته باشید” دوبار اندازه بگیرید یک بار برش دهید”).اولین نوار از کاغذ دیواری را 3-4″ بلند تر از ارتفاع دیوار ببرید. آنرا کنار بگذارید و نوار دوم را ببرید. این را الگو کنید زیرا برای بریدن نوار بعدی آسانتر و پیشرفته تر است و آماده نصب است.

· از جهت ها برای روش های چسباندن تبعیت کنید. با دقت اولین نوار را روی دیوار تنظیم کنید و آن را به سمت سقف سر بدهید.دوبار گوشه ها را با سطح بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً مستقیم و صاف است. اطمینان حاصل کنید که کنج محکم شده باشد. تمام نواحـــی را که شامل گوشه های سقف و ستون هاست را صاف کرده و مسطح کنید. حالا قبل از چسباندن قطعه دوم، قطعه سومی را ببرید. از این نقطه شما می توانید کاغذ اضافی را از امتداد ستون برش دهید. بهتر است تیغه های کاتر خود را مرتب عوض کنید و از تیغه لبه تیز استفاده کنید تا برای خطوط مستقیم به شما کمک کند. گوشه ها را تا جایی که روی هم قرار نگیرند به هم نزدیکشان کنید.

· برای چسباندن کاغذ دیواری اطراف درها و پنجره ها، سعی نکنید قبل از برش رول را باز کنید. کاغذ را در محل قرارداده و با استفاده از برش های کوچک مورب بوسیلۀ کاتر تیز خود آن را صاف کنید سپس کاغذ اضافی را برش دهید. هنگامی که قسمت عمدۀ آن برداشته شد، امتداد لبه ها را تمیز کنید. همیشه با دقت کارکنید و از یک کاتر خیلی برنده و تیز استفاده کنید زیرا کاغذ مرطوب می تواند براحتی مرتجع شده و پاره شود. به آهستگی و از روی اسلوب صحیح پیش بروید، گاهی به عقب برگردید تا مطمئن شوید که الگوها هنوز تنظیم هستند. کار انجام شد. اگر از کاغذ دیواری ها به طور صحیح مراقبت کنید، مدت زمان طولانی تری حفظ می شوند.
منبع: tirazheharmony.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا