بلاگ دکور دیواردکور دیوار

استفاده از کاغذ دیواری به جای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان

اگر دنبال راهي سريع و ساده‌ براي تغيير دکوراسيون منزل‌تان مي‌گرديد…

نقاشي و رنگ آمیزی نه؛ کاغذ ديواري آري

اين روزها با نزديك شدن فصل بهار، خانم‌هاي ايراني به فكر خانه‌تكاني و تغيير دكوراسيون منزلشان مي‌افتند. يكي از راه‌هاي تغيير دكوراسيون منزل، نصب کاغذ دیواری است. اين راه نسبت به نقاشي ساختمان ساده‌تر و سريع‌تر انجام مي‌گيرد…

مزيت ديگر کاغذ دیواری اين است كه بوي رنگ تا چند روز در خانه نمي‌پيچد. ضمنا طرح‌ها و بافت‌هاي متنوع در کاغذ دیواری‌ها دست شما را براي طراحي ويژه دكوراسيون منزلتان بازمي‌گذارد. در حالي كه با رنگ‌هاي ساختماني، نمي‌توان طرح‌هاي ويژه‌اي را درآورد. کاغذ دیواری‌ها از تركيب وينيل، كاغذ، چوب و الياف پارچه تهيه مي‌شوند و بيشتر آنها امروزه داراي يك پوشش پي وي سي هستند كه در دوام آنها براي شست‌وشو تاثيرگذار است.

استفاده از کاغذ دیواری، به‌خاطر داشتن گستره وسيعي از طرح‌ها، نقش‌ها، بافت‌ها و رنگ‌هاي متنوع، دست طراح دكوراسيون داخلي يا صاحبخانه را در طراحي فضاهاي متفاوت منزل بازمي‌گذارد. به اين شكل كه شما مي‌توانيد هر يک از اتاق هاي ‌نشيمن، سالن پذيرايي، اتاق‌خواب خود و اتاق كودك‌تان را با يك کاغذ دیواری مناسب بپوشانيد. به‌طور نمونه مي‌توانيد طرح‌هاي كلاسيك را براي سالن پذيرايي، طرح‌هاي اسپرت را براي اتاق‌نشيمن و طرح‌هاي كارتوني و عروسكي را براي اتاق كو‌دكتان برگزينيد. امكان ديگري كه کاغذ دیواری در مقايسه با رنگ به شما مي‌دهد، اين است كه مي‌توانيد با طرح‌ها و رنگ‌هاي کاغذ دیواری‌ها نقص‌هاي ساختمان را بپوشانيد يا نماي ظاهري برخي ديوارها را با اين شيوه، اصلاح و زيبايي منزل خود را دوچندان كنيد. طراح‌هاي فروشگاه‌هاي کاغذ دیواری شما را براي چگونگي استفاده از طرح‌ها و بافت‌هاي متفاوت به منظور زيباتر جلوه‌دادن دكور منزلتان راهنمايي خواهند كرد. از ديگر مزاياي کاغذ دیواری براي پوشش ديوارها مي‌توان به رواج آنها در اين سال‌ها اشاره كرد. اين روزها کاغذ دیواری‌هاي موجود در بازار به جز توليد داخل كشور محصول كشورهاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، چين و تركيه نيز هستند.

90 درصد از کاغذ دیواری ها چيني‌اند!

يكي از كارشناسان اين حرفه مي‌گويد: «90 درصد کاغذ دیواری‌هاي خارجي موجود در بازار ايران چيني است اما آنها به واسطه كيفيت بالاتر به نام كاغذهاي كشورهاي اروپايي به فروش مي‌رسند. کاغذ دیواری‌هاي ساخت آلمان، طرح‌هاي مدرن‌تري دارند اما طرح‌هاي کاغذ دیواری‌هاي ساخت ايتاليا كلاسيك هستند و از ضخامت و كيفيت بيشتري برخوردارند. كاغذهاي ساخت چين هم كه درجه‌بندي‌هاي متفاوت دارند.»

كيفيت کاغذ دیواری‌ به قابل‌ شست‌وشو بودن، چند لايه بودن، نمايان نكردن درزهاي رول‌هاي كاغذ و ضدضربه‌بودن آنها بستگي دارد. يك کاغذ دیواری‌ مرغوب در صورت نگهداري درست مي‌تواند 4 تا 5 سال روي ديوارهاي خانه شما دوام آورد. کاغذ دیواری‌ها به صورت رول‌هاي 5 ،7، 10 و 15 متري در بازار به چشم مي‌خورند. عرض کاغذ دیواری‌ها متفاوت است و در متراژهاي 50، 70، 6/1 و… يافت مي‌شود.

قیمت کاغذ دیواری چقدر تمام مي‌شود؟

بر اساس برآورد يكي از كارشناسان اين امر، يك آپارتمان 70، 80 متري بين 30 تا 35 رول کاغذ دیواری‌ لازم دارد كه در صورت خريد يك کاغذ دیواری‌ به نسبت مرغوب، هزينه خريد چيزي حدود 800 هزار تومان مي‌شود. البته هزينه حمل و نقل و نصب را نيز بايد به اين هزينه اضافه كرد. با اين حساب، مبلغي حدود يك ميليون تومان براي خانه‌اي با اين متراژ بايد هزينه كنيد.

چسب کاغذ دیواری‌ نيز در 2 نوع آلماني‌ و چيني وجود دارد. چسب آلماني كيفيت بهتري دارد البته انتخاب چسب را بر عهده نصاب کاغذ دیواری بگذاريد. در غير اين صورت ممكن است بي‌دقتي خود را در چسباندن آنها به گردن چسب انتخابي شما بيندازد. فقط از فروشنده بخواهيد كه بابت نحوه نصب به شما ضمانت اجرا بدهد. در اين صورت نصاب، بهترين چسب را براي شما به كار خواهد گرفت تا كار به اشكال برنخورد.

کاغذ دیواری‌هاي غيرقابل شست‌وشو در بازار تهران از رولي 14 هزار تا 20 هزارتومان موجود هستند اما کاغذ دیواری‌هاي مرغوب را مي‌توان از مترمربعي 70 تا 80 هزار تومان تا 480 هزار تومان از فروشگاه‌هاخريداري كرد. هزينه نصب کاغذ دیواری‌ها براي رول‌هاي 5 متري 5 هزار و براي رول‌هاي 7 متري 7 هزار تومان است. هزينه نصب کاغذ دیواری‌هاي مخمل نيز چون به نصاب حرفه‌اي نياز دارند به‌صورت توافقي ميان نصاب و خريدار تعيين مي‌شود. البته ممكن است ديوارهاي شما قبل از اجرا و نصب کاغذ دیواری‌ نيازمند زيرسازي يا كندن کاغذ دیواری قبلي باشند. حداقل هزينه نصب کاغذ دیواری‌ 10 رول است كه نصب كمتر از اين ميزان نيازمند پرداخت همين ميزان هزينه نصب است. ممکن است برخي از فروشگاه‌هاي کاغذديواري‌ها ادعا کنند که هزينه‌اي بابت نصب کاغذديواري از شما دريافت نمي‌کنند اما اين فروشگاه‌ها هزينه نصب را روي قيمت کاغذديواري اضافه کرده‌اند. کاغذ دیواری‌ را مي‌توانيد از فروشگا‌هاي تزييناتي خيابان‌هاي سهروردي و آزادي خريداري كنيد.

*** البته قیمت های فوق تنها بازنشر داده شده است – برای اطلاع از قیمت کاغذ دیواری تماس بگیرید ***

نکاتي براي خريد کاغذ ديواري

قبل از اين که براي خريد كاغذ ديواري به فروشگاه برويد؛اول بايد محيطي را كه مي خواهيد كاغذ ديواري كنيد، کاملا مشخص کنيد. بعد ديوارها را به دقت اندازه گيري کنيد؛يعني با متر طول و عرض ديوارها را مشخص کنيد. بعد مناطقي را كه كاغذ ديواري نمي شوند مثل در، پنجره و كمد را هم جداگانه اندازه گيري و از محاسبات خود كم كنيد.

متراژ رول كاغذ ديواري مورد نظر خود را هم محاسبه کنيد و تخمين بزنيد كه براي پوشاندن ديوارها به چند رول كاغذ ديواري نياز داريد. هنگامي كه به منظور خريد روانه بازار مي شويد حتماً اندازه ها و پلاني از اتاق مورد نظر را تهيه نموده و با خود همراه داشته باشيد. از فروشنده سوال كنيد كه با توجه به اندازه ها، به چه ميزان كاغذ ديواري نياز داريد و مقدار پيشنهادي او را با آنچه خودتان پيشتر محاسبه كرده بوديد، مقايسه كنيد. با توجه به قيمت هاي مختلف طرح دلخواه خود را انتخاب نماييد و اگر قصد خريد چند رول از يك نوع طرح خاص را داريد مطمئن شويد كه طرح هاي آنها يكسان است.

توصيه ما به شما اين است كه يك رول بيش از آنچه لازم داريد خريداري كنيد تا در صورت اشتباه در اندازه گيري و يا خراب شدن بخشي از كاغذ ديواري به دردسر نيفتيد. پيدا كردن رولي مشابه آنچه قبلاً خريده ايد اغلب كار ساده اي نخواهد بود.

پيش از شروع به كار و چسباندن كاغذ ديواري دستورالعمل شركت سازنده را به خوبي مطالعه نماييد تا از مراحل سفارش، قيمت، گارانتي و روش چسباندن و چسب مورد استفاده به خوبي با خبر شويد و مرحله به مرحله با دستورالعمل استعمال پيش برويد.

سحر آريافرهنگ

منبع: salamatiran.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا