بلاگ دکور دیوار

استفاده از انواع کاغذ دیواری ساده به عنوان کاغذ دیواری اصلی، کاغذ دیواری اتاق کودک – نصب و شستشوی کاغذ دیواری ساده

استفاده از انواع کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون داخلی منزل

اگر یک مدل کاغذ دیواری باشد که با هر دکوراسیون و سبک کاغذ دیواری ست شود، کاغذ دیواری ساده است. کاغذ دیواری ساده به کاغذ دیواری گفته می شود که طرح بسیار کمی دارد، در خود آن بافت دارد یا کاغذ دیواری کاملا ساده است. به همین دلیل تنوع کاغذ دیواری های ساده بسیار بالا است و در رنگ های مختلف ارائه می شود.

کاغذ دیواری ساده هماهنگ با کاغذ دیواری طرح دار

یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری ساده، استفاده از آن همراه با کاغذ دیواری های طرح دار است. چراکه استفاده از کاغذ دیواری به گونه ای است که انواع کاغذ دیواری طرح دار با کاغذ دیواری ساده، روی دیوار ست می شود. در یک سالن یا یک اتاق، دو دیوار روبروی هم کاغذ دیواری طرح دار می شود، ولی به ندرت کاغذ دیواری های طرح دار را روی دیوارهای کنار هم نصب می کنند. به همین دلیل روی این دیوارها کاغذ دیواری ساده نصب میشود. کاغذ دیواری ساده باید از نظر رنگ، هارمونی کاملی با کاغذ دیواری طرح دار کنار آن داشته باشد. در عین حال بافت کاغذ دیواری ساده هم باید هماهنگ با کاغذ دیواری طرح دار باشد. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری طرح دار را کلاسیک و اکلیل دار انتخاب کرده اید، می توانید از کاغذ دیواری های ساده اکلیل دار برای ست کردن با آن استفاده کنید. یا اگر کاغذ دیواری طرح دار بافت پارچه است، کاغذ دیواری ساده را نیز از بافت پارچه و همرنگ آن انتخاب کنید.

در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری، در کنار هر طرح کاغذ دیواری، یک کاغذ دیواری ساده گذاشته شده است که با آن ست می شود. معمولا برای هر کاغذ دیواری طرح دار، یک کاغذ دیواری ساده همرنگ آن طراحی می شود. توجه داشته باشید که در بسیاری مواقع کاغذ دیواری ساده خود دارای طرح است، اما طرح آن بسیار کمتر از کاغذ دیواری طرح دار هماهنگ با آن است. خوشبختانه تعداد کاغذ دیواری های ساده در هر آلبوم کاغذ دیواری آنقدر زیاد است که می توان یک کاغذ دیواری مدل دار را با یک کاغذ دیواری ساده در آلبومی دیگر ست کرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

نصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

نصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

کاغذ دیواری ساده به عنوان کاغذ دیواری اصلی

کاغذ دیواری های ساده که هیچ طرحی ندارند، در رنگ و بافت با هم تفاوت دارند. کاغذ دیواری می تواند کاملا ساده، اکلیل دار، بافت پارچه ای، بافت حصیری، دارای طرح های هندسی از خود کاغذ دیواری با همان رنگ یا دارای خطوط و نقش مخمل باشد.

از این کاغذ دیواری ها برای ست کردن با کاغذ دیواری طرح دار یا به عنوان کاغذ دیواری اصلی برای دکور دیوارها استفاده می شود. خیلی افراد دوست دارند دکوراسیونی ساده و شیک داشته باشند که رنگ های مختلف در آن به کار نرفته باشد. خوشبختانه طیف وسیعی کاغذ دیواری ساده وجود دارد که طرح های بسیار ریز یا بافت زیبایی در خود دارند. این کاغذ دیواری ها در رنگ های مختلف به عنوان کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون به کار می رود. بعضی آلبوم های کاغذ دیواری نیز به طور خاص، سبک ساده دارد و از این سبک کاغذ دیواری زیاد استفاده کرده است. کاغذ دیواری ساده و دکوراسیون سبک ساده که در آن از طرح های ریز و کم و رنگ های آرام استفاده می شود، بعد از سال 2015 بسیار محبوب شده و طرفدار زیادی دارد. لینک های زیر دو آلبوم کاغذ دیواری به سبک ساده است:

نصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

 

نصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

نصب کاغذ دیواری ساده

نصب کاغذ دیواری ساده که مثل سایر کاغذ دیواری توسط نصاب کاغذ دیواری به صورت حرفه ای انجام می شود، در کل ساده تر از نصب کاغذ دیواری طرح دار بوده و سریع تر از آن انجام می شود. برای نصب کاغذ دیواری باید تکه های برش داده شده روی دیوار هم تراز بشود، طوریکه طرح کاغذ دیواری به هم نخورد. این مشکل در کاغذ دیواری ساده کمتر است و همین امر نصب آن را راحت تر می کند. از طرفی حجم دور ریز کاغذ دیواری کمتر است، چراکه برای هم تراز کردن تکه های کاغذ دیواری نیاز به برشی کمتری هست.

شستن کاغذ دیواری ساده

شستن و تمیز کردن کاغذ دیواری ساده به همان روش شستن سایر کاغذ دیواری ها انجام می شود. اگر یک آلبوم کاغذ دیواری، قابل شستشو باشد، به این معنی است که همه کاغذ دیواری های آن از جمله کاغذ دیواری های ساده، قابل شستشو است. روش شستن کاغذ دیواری قابل شستشو در مقاله های “نگهداری از کاغذ دیواری” و “تمیز کردن کاغذ دیواری” توضیح داده شده است.

تنها نکته ای که در تمیز کردن کاغذ دیواری ساده با دستمال نم باید رعایت کرد، توجه به رنگ کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری های ساده معمولا رنگ روشن و سفید هستند. به همین دلیل باید برای تمیز کردن آن حتما دستمال سفید و کاملا تمیز به کار برد که دستمال کاغذ دیواری را لک نکند.

همانطور که در مقاله های دیگر گفته شده است، کاغذ دیواری های جنس نانو که روکش وینیل دارند، دوده و چرک جذب نمی کنند. به همین دلیل اگر از کاغذ دیواری ساده رنگ روشن استفاده می کنید، به هیچ وجه نگران چرک تاب شدن و کثیف شدن کاغذ دیواری به مرور زمان نباشید. بلکه فقط تکه ای از کاغذ دیواری ممکن است در اثر برخورد خودکار، لاک یا مواد غذایی کثیف شود که قابل شستشو است.

کاغذ دیواری ساده در اتاق کودک

در اتاق کودک نیز با همان استانداردها از کاغذ دیواری استفاده می شود که در سایر فضاها. در اتاق کودک نیز نمی توان روی همه دیوارها کاغذ دیواری طرح دار نصب کرد. به همین دلیل باید برای هر مدل کاغذ دیواری کودک، یک کاغذ دیواری ساده که با آن هارمونی داشته باشد، انتخاب کرد. در آلبوم های کاغذ دیواری کودک نیز نمونه های کاغذ دیواری ساده هماهنگ با کاغذ دیواری های طرح کودک گذاشته شده است. کاغذ دیواری های ساده کودک یا کاملا ساده یا دارای طرح های ریز کودکانه (ستاره، گل ریز، خالخالی) به رنگ های مختلف است. معمولا کاغذ دیواری های کودک نیز همراه با کاغذ دیواری هماهنگ با آن در آلبوم کاغذ دیواری کودک ارائه می شود.

نصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروزنصب کاغذ دیواری, کاغذ دیواری ساده و طرح دار, کاغذ دیواری ساده اتاق کودک, کاغذ دیواری ساده, شستشوی کاغذ دیواری | wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

منبع: arovaco.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا